Americký Wal-Mart uzavřel partnerství s japonským Rakutenem
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Největší americký maloobchodní řetězec Wal-Mart Stores uzavřel strategické partnerství s japonským internetovým prodejcem Rakuten. Ve Spojených státech budou společně prodávat audioknihy a e-knihy, a tím konkurovat internetovému gigantovi Amazon. V Japonsku spojí síly v internetovém prodeji potravin, uvedly firmy ve svém společném čtvrtečním sdělení.
V USA bude Wal-Mart díky Rakutenu schopen prostřednictvím aplikace Walmart-Kobo nabídnout až šest milionů titulů od tisíců vydavatelů. Původně pouze kamenný řetězec Wal-Mart se snaží překonat propast, která ho v internetovém prodeji dělí od Amazonu. K obchodování s e-knihami, domény Amazonu, se ale odhodlal pozdě, podotýká agentura Reuters.
Amazon prodává e-knihy už léta. Jejich popularita mezi čtenáři vzrostla zvláště po uvedení jeho čtečky Kindle koncem roku 2007. Audioknihy začal Amazon prodávat v roce 2008 po akvizici jejich internetového prodejce Audible.
V Japonsku nabídne americký řetězec ve spolupráci s Rakutenem od druhé poloviny letošního roku prodej potravin přes internet. Zákazníci si zboží objednají na webových stránkách Rakutenu a objednávku pak vyřídí společná firma Walmart-Rakuten.
Wal-Mart se tak vzdá vlastního on-line prodeje potravin, který už v Japonsku má. Podobný model spojení s lokálním internetovým prodejcem použila americká firma již v roce 2016 v Číně.