Příliš malá velikost. Reklama s klobásou prý ponižovala muže
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Tři jihokorejské společnosti a policie v hlavním městě Soulu musely minulý měsíc stáhnout reklamy a další obsah. Důvod? Skupiny na ochranu práv mužů si stěžovaly, že obsahovaly symboly pro malý penis, které jsou pro muže urážlivé, napsal list New York Post.
Ony urážlivé obrázky podle nich představovaly ruce s palcem a ukazováčkem v pozici, jako by chtěly něco uchopit. Toto gesto je ovšem často používáno také k naznačení něčeho malého a v Jižní Koreji je spojováno s hlasitou, byť už neexistující feministickou skupinou, která tento obrázek používala jako své logo. A aby byl problém ještě větší, jedna z reklam a jeden jídelníček krom zmíněného gesta obsahovaly také klobásu.
Reklama patřila největšímu jihokorejskému řetězci obchodů s potravinami GS25. Po jejím zveřejnění se sešla před sídlem firmy hrstka protestujících mužů ze skupiny Muži za solidaritu. A kanál skupiny na YouTube získal během pouhých dvou měsíců více než 200.000 abonentů.
Viral in Korea: convenience store GS25 accused of misandry for camping campaign with ad featuring hand reaching for small wiener. Netizens claim imagery resembles logo of radical feminist site Megalian, which symbolises Korean men's "small" penis.
— Raphael Rashid (@koryodynasty) May 2, 2021
Now deleted. GS has apologised. pic.twitter.com/atKOpmG5yr
Krom reklamy GS25 stáhl své menu řetězec smažených kuřat Genesis BBQ, který zveřejnil omluvu s tím, že neměl ani v nejmenším v úmyslu ponižovat muže. Bankovní korporace Kakao Bank se omluvila za podobně nakreslenou ruku v jedné ze svých reklam a soulská metropolitní policie rovněž odstranila ruku z dopravního letáku s tím, že se chce vyhnout jakémukoli nedorozumění.
Tato kontroverze je zatím posledním vzplanutím vášní v dlouhodobém napětí kvůli genderovým právům v Jižní Koreji, které proti sobě postavilo mužské a ženské skupiny.
Kim Garová, ředitelka odboru ženské politiky na ministerstvu pro rodinu a rovnoprávnost pohlaví, uvedla, že zatímco problémy s misogynií a misandrií, tedy nenávistí k ženám či mužům, v Jižní Koreji nejsou nové, podobné protestní akce proti firmám jsou novinkou. Když v roce 2017 nastoupil k moci prezident Mun Če-in, slíbil, že bude prezidentem genderové rovnosti a že se bude více snažit napravit znevýhodněné postavení žen v Jižní Koreji.
Jižní Korea má jeden z největších rozdílů v platech mužů a žen ze všech zemí OECD a v parlamentu mají ženy jen 19 procent křesel. Od nástupu Muna k moci zaznamenaly ženy zlepšení mezd a mají také nárok na větší vládní dotace než muži, když zakládají nový podnik.
Politologové nicméně uvádějí, že mnozí mladí muži nyní mají pocit, že jejich vlastní potřeby a práva nejsou dostatečně uznávány, což ještě zhoršuje všeobecnou nespokojenost s nedostatkem pracovních příležitostí pro mladé lidi.
"Mezi muži po dvacítce a krátce po třicítce panují silné antifeministické pocity," řekl Čong Han-ul z výzkumné společnosti Hankook. Průzkum, který v roce 2019 prováděl pro knihu, jejímž byl spoluautorem, zjistil, že téměř 60 procent mužů po dvacítce je ostře proti feminismu.
Patří mezi ně i Pak Čchon-jong, 27letý inženýr-absolvent, který je přesvědčený, že muži jsou nyní v nevýhodě. "Feminismus v Jižní Koreji začal genderovou rovnoprávností. Umožnil ženám stejné možnosti v kariéře a platech, ale přerostl v situaci, kdy mladí muži, kteří nejsou lepší než ženy stejného věku, se stávají terčem kritiky," tvrdí Pak.