Výrazný pokles přízně

Nike přišel o fanoušky ve všech cílových skupinách. Kvůli nové kampani

Výrazný pokles přízně
Nike přišel o fanoušky ve všech cílových skupinách. Kvůli nové kampani

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Americká firma Nike přichází o své příznivce bezprostředně poté, co spustila novou kampaň. Za tvář si firma specializovaná na sportovní oblečení a obuv zvolila hráče amerického fotbalu Colina Kaepernicka, který před dvěma lety na protest proti rasové diskriminaci poklekl při hraní americké hymny před zahájením zápasu. Společnost Morning Consult ve zprávě uvádí, že od doby, co nová kampaň „Just Do It“ odstartovala, lze vidět pokles zájmu o produkty i mínění o firmě mezi všemi cílovými skupinami.

Společnost Morning Consult se dotazovala více než osmi tisíc Američanů. 1694 rozhovorů proběhlo před spuštěním kampaně od 26. srpna do 3. září a 5481 lidí se dotazovala po jejím spuštění od 4. září do 5. září. A dalších 1168 lidí se společnost ptala, jak hodnotí volbu Colina Kaepernicka jako tvář kampaně.

Na základě výsledků společnost ve zprávě uvedla, že se názor na Nike mezi všemi klíčovými skupinami od spuštění kampaně zhoršil, ať už jde o mladší generaci, afroameričany či pravidelné fanoušky společnosti.

Než byl hráč amerického fotbalu Colin Kaepernick odhalen jako tvář nové kampaně, jen dvě procenta uvedla, že slyšela ohledně Nike něco negativního. V druhém zkoumaném období už se ale jednalo o 33 procent.

Podle výzkumu s kampaní poklesl i zájem lidí o koupi produktů Nike. Před kampaní 49 procent dotazovaných Američanů uvedlo, že si rádi nebo s oblibou produkty společnosti kupují, po zahájení poslední verze „Just Do It“ jich ale bylo o deset procent méně.

Sázku na Colina Kaepernicka odmítá, či schvaluje přibližně stejný počet lidí. Nejvíce lidí (27 procent) odpovědělo, že jim zvolení Kaepernicka jako tváře kampaně připadá absolutně nevhodné. 11 procent se přiklonilo ke „spíše nevhodné“. Naopak za naprosto vhodné to vnímá 25 procent, 14 procent odpovědělo „spíše vhodné“, 23 procent nevědělo.

Pálení na protest

Někteří Kaepernicka jako tvář kampaně vítali, jiní na protest pálili boty a oblečení s logem americké firmy. Kritiku hráčova činu, kdy před dvěma lety poklekl při americké hymně, kritizoval i šéf Bílého domu Donald Trump, podle kterého by hráči, kteří odmítnou stát při hymně, měli být suspendování či dokonce vyloučeni z ligy.

Colin Kaepernick získal světovou pozornost pokleknutím při americké hymně během zápasu ligy amerického fotbalu NFL v roce 2016, čímž dával najevo protest proti policejnímu násilí proti černochům a podporu kampani #Black lives matters. Jeho čin následně začali napodobovat i další sportovci, ale získal si i mnoho kritiků. Kromě Kaepernicka se tvářemi kampaně k 30. výročí sloganu Just Do It stala také tenistka Serena Williamsová a basketbalista LeBron James.

, nel

10. září 2018