Praha chystá nové názvy. Z PID má být MIND, možná se přejmenuje i lítačka
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Vedení Prahy jedná o přejmenování Pražské integrované dopravy (PID) na Metropolitní integrovaná doprava (MIND). V souvislosti s tím by se mohl změnit také název a grafická podoba karty MHD Lítačka. Důvodem je, že PID nefunguje pouze na území Prahy. ČTK to řekli primátor Zdeněk Hřib (Piráti) a jeho náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě). V rámci PID platí jednotný systém jízdného nebo jsou koordinovány jízdní řády. Lítačku vydává město od března 2016 a nahradila problematickou kartu opencard.
„Aktuálně je zvažován návrh MIND. Hledáme ale shodu se Středočeským krajem, kterého se to týká,“ řekl Hřib.
Důvodem pro změnu je právě to, že současný systém veřejné dopravy nefunguje pouze v Praze, ale také ve Středních Čechách, které ale v názvu nejsou uvedeny. Na provozu systému se přitom finančně i organizačně podílejí oba dva kraje. Za Prahu má PID na starosti její organizace Regionální organizátor pražské integrované dopravy (Ropid) a za Středočeský kraj Integrovaná doprava Středočeského kraje (IDSK).
Podle informací ČTK by se mohl souběžně s názvem systému změnit také název karty MHD, která funguje na serveru a aplikaci s celým názvem PID-lítačka. Současně město uvažuje také její vylepšení. „Uvažuje se o upgradu karty, aby obsahovala víc funkcí. V současné době se zpracovává dokument, který to pojednával,“ řekl Scheinherr.
Záměr kritizuje opoziční zastupitel Radomír Nepil (ANO). „Přejmenovat Lítačku je snad ještě větší nesmysl než nové svolávací znělky na jednání zastupitelů. Ale leccos to vypovídá o tom, čím se primátor a celá rada zaobírá. Ten název se může líbit, nebo nemusí, ale pravdou zůstává, že ho zná každý a každý si ho spojí s předplacenou kartou MHD. Vybudovat stejnou značku znovu bude stát mimo jiné i velké množství peněz. A naprosto zbytečně,“ uvedl Nepil.
Pražská a středočeská veřejná doprava se spojují již dlouhodobě. Spojení obou systémů například znamená, že lidé mohou jezdit na jednu jízdenku. V současné době kraje připravují jednotnou podobu zastávek. První spoje PID vyjely 11. ledna 1992 a byly jimi autobusové linky číslo 351 ze stanice metra Českomoravská do Hovorčovic a číslo 352 z Nových Butovic do Ořechu, které dnes po původní trase nejezdí. Současný systém zahrnuje obce vzdálené i více než hodinu cesty autobusem.