REKLAMA NA FACEBOOKU

Inzerenti žalují Facebook. Tvrdí, že jim lhal o návštěvnosti videí

REKLAMA NA FACEBOOKU
Inzerenti žalují Facebook. Tvrdí, že jim lhal o návštěvnosti videí

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Skupina menších inzerentů žaluje společnost Facebook za to, že jim vědomě poskytovala zkreslené údaje o sledovanosti videí. Společnost však tvrdí, že o chybě ve zpracování statistiky informovala hned po jejím objevení. Informuje o tom BBC.

Facebook přiznal pochybení v září 2016. Inzerentům poskytoval zkreslené (vyšší) údaje ohledně sledovanosti a délce sledování videí. „Řekli jsme našim zákazníkům o této chybě ihned po jejím objevení,“ napsala společnost v prohlášení. Podle řady menších inzerentů to však není pravda a Facebook o chybném vypočítávání údajů věděl už od roku 2015, aniž by podnikl nápravu. 

Problém spočíval v tom, že při výpočtu průměrné délky, kterou uživatelé stráví sledováním videí, vynechával Facebook ty uživatele, kteří video sledovali méně než tři vteřiny. Nezapočítáním této skupiny se tak průměrná délka sledování videa uměle navyšovala. Zároveň však Facebook ve statistice sledovanosti videí uváděl jako „zhlédnutá“ i ta, u kterých uživatelé strávili méně než tři vteřiny.

Podle žalobců vychází z interních záznamů společnosti, že o této problematice věděla už v roce 2015, tedy o rok dříve, než chybu oficiálně přiznala. Ovlivnila tak to, kolik peněz se inzerenti rozhodli do reklamy na sociální síti investovat.


 

, zd

19. října 2018