PŘEDVOLEBNÍ PRŮZKUM

Volby by vyhráli Piráti s hnutím STAN, poprvé se do průzkumu dostala také Přísaha

PŘEDVOLEBNÍ PRŮZKUM
Volby by vyhráli Piráti s hnutím STAN, poprvé se do průzkumu dostala také Přísaha

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Koalice Pirátů a hnutí STAN by podle březnového volebního průzkumu společnosti Kantar CZ pro Českou televizi vyhrála volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky s celkem 30 procenty voličských hlasů. Vládní hnutí ANO by bylo druhé a ČSSD by se do sněmovny ani nedostala. Poprvé se v průzkumech objevila také Přísaha Roberta Šlachty.

Do sněmovny by se podle průzkumu dostalo celkem pět subjektů. Na první příčce se umístila koalice Pirátu a hnutí STAN se 30 %. To je ovšem o 4 procentní body méně než tomu bylo v únorovém průzkumu. Psali jsme o něm zde. Hnutí ANO naopak lehce posílilo o jeden a půl procentního bodu a s 23,5 % by se umístilo na druhém místě.

Třetí je koalice Spolu stran ODS, TOP 09 a KDU-ČSL s 19 %. Do sněmovny by se dostalo také hnutí SPD, které by v březnu přesvědčilo 12 % voličů a komunisté se ziskem 5 %, což je zároveň i potřebná hranice pro vstup do dolní komory parlamentu.

Vládní ČSSD má pouze tři procenta a pokračuje tak její oslabování. Poprvé se do průzkumu dostala také Přísaha bývalého ředitele Útvaru pro odhalování organizovaného zločinu Roberta Šlachty, ta by obdržela 2 procenta hlasů.

O něco jiná situace by byla v případě, že by strany kandidovaly samostatně a ne v koalicích. Volby by v tomto případě vyhrálo hnutí ANO (22,5 %), druzí by byli Piráti (20 %) a třetí hnutí STAN (12 %). Problém by to znamenal hlavně pro KDU-ČSL, která by se v tomto případě nedostala do sněmovny, jelikož by sama získala pouhá 4 procenta voličských hlasů. Sama ODS by pak klesla až na 9 procent.

Průzkum vytvořila společnost Kantar CZ v rámci projektu Trendy Česka pro Českou televizi. Sběr dat proběhl v období od 25.3. do 1.4.2021 metodou CATI. Celkově odpovědělo 945 respondentů.

 

, jik