Nejslavnější vzducholoď: Zeppelin přepravil 34 tisíc lidí, měl jídelnu i koupelny
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Německá vzducholoď LZ 127 Graf Zeppelin, která poprvé vzlétla před 90 lety 18. září 1928, se do historie zapsala jako nejúspěšnější vzducholoď všech dob. Během devíti let hladkého provozu uskutečnila 590 letů, nalétala přes půldruhého milionu kilometrů a přepravila 34 tisíc cestujících a 78 tun pošty. S výzkumnou expedicí prozkoumala ruské polární končiny a v roce 1929 jako první vzducholoď obletěla zeměkouli (za 21 dní).
Tento 237 metrů dlouhý stroj, v němž měli pasažéři kromě luxusně zařízené jídelny k dispozici i kabiny s koupelnou, byl zkonstruován díky bývalému válečnému veliteli vzducholodí Hugo Eckenerovi. Ten se zasloužil o to, že po prohře Německa v první světové válce nebyla zničena Zeppelinova továrna na výrobu vzducholodí ve Friedrichshafenu. V této firmě vystřídal Eckener ve vedení jejího zakladatele hraběte Ferdinanda von Zeppelina (1838-1917).
LZ 127 Graf Zeppelin se začala stavět v roce 1926 jako vzducholoď schopná transatlantického letu, potřebné finanční prostředky na její stavbu získal Eckener z veřejné sbírky. K prvnímu letu se vznesla 18. září 1928 v půl čtvrté odpoledne ve Friedrichshafenu pod vedením Eckenera a za tři hodiny se vrátila na základnu. Její maximální možná rychlost byla 128 kilometrů za hodinu, létala ale o něco pomaleji.
Od roku 1930 létala LZ 127 na první pravidelné transatlantické lince mezi Brazílií a Německem. Po vznícení Hindenburgu v květnu 1937 byla nejúspěšnější německá vzducholoď odstavena a o tři roky později na příkaz velitele Luftwaffe Hermanna Göringa sešrotována.