Bankovnictví

Moneta Money Bank postupně zavírá více než desetinu poboček

Bankovnictví
Moneta Money Bank postupně zavírá více než desetinu poboček

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Moneta Money Bank postupně zavírá 30 ze svých 232 poboček, které ještě před rokem provozovala. Rozhodnutí podle mluvčího čtvrté největší tuzemské banky podle počtu klientů i poboček Jakuba Švestky souvisí s měnícím se chováním klientů, kteří si stále více služeb zařizují přes internet. Napsal to v pátek server Aktuálně.cz. Pobočkovou síť v minulosti zmenšily také některé další banky.

Zájem o digitální bankovnictví je masivní, uvedl Švestka. „Meziročně vzrostl počet uživatelů naší Smart Banky na více než dvojnásobek. Na konci loňského roku jsme těchto klientů měli už 187.000,“ podotkl. Moneta se podle něj chce stát vedoucí bankou ve službách po internetu. Do optimalizace a modernizace pobočkové sítě banka investuje řádově stovky milionů korun, dodal.

„Loni jsme uzavřeli pět obchodních míst. Šlo o pobočku v Praze, Brně, Polici nad Metují, Českém Dubu a Šternberku. Do konce letošního roku plánujeme ukončit činnost dalších 25 poboček,“ upřesnil Švestka. Seznam poboček na zrušení Moneta neposkytla s poukazem, že jde o interní informaci a klienti jsou o tomto kroku s předstihem informováni.

„Na bankovním trhu panuje poslední dobou velmi konkurenční prostředí způsobené vstupem ‚digitálních‘ bank a očekávanému příchodu dalších firem díky direktivě PSD2. To vytváří tlak na snižování nákladů, které banky řeší snižováním počtu svých poboček,“ řekl analytik společnosti Chytrý Honza Karel Kotoun. Navíc díky stále více se prosazující generaci ‚mileniálů‘ dochází podle něj k odklonu od sjednávání bankovních produktů na pobočkách.

Kotoun upozornil na to, že se to projevuje i na tradičních fyzických pobočkách, kde se začíná stále více objevovat koncept propojení fyzického a digitálního světa, který je znám jako ‚phygital‘. Tento přístup nahrazuje pracovníky poboček za tablety a displeje, což má za následek dodatečné snižování nákladů. „Očekáváme tedy, že s postupující digitalizací si v blízké budoucnosti budeme moci sjednat schůzku i na prvních virtuálních pobočkách,“ podotkl.

Některé pobočky zavírají i další banky. Česká spořitelna, která má z tuzemských bank největší obchodní síť, před dvěma roky zrušila naráz 45 menších poboček. Banka jich má nyní zhruba 560. ČSOB během posledních dvou let ubyla necelá dvacítka poboček a nyní jich provozuje kolem 270. Komerční banka udržuje svou síť s 390 obchodními místy skoro beze změny. Moneta se svým počtem více než dvou set poboček zůstane na čtvrtém místě.

I když se chování klientů výrazně změnilo a značná část lidí si už běžné služby vyřizuje prostřednictvím internetu, z průzkumů vyplývá, že rozsah pobočkové sítě je jedním z důležitých kritérií při výběru banky, napsal server.

 

,

16. března 2018