První významná německá firma padla: Výrobce toaletního papíru Hakle je v insolvenci
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Rostoucí ceny energií a vstupů přiměly prvního významného německého producenta k cestě za restrukturalizací. Podle okresního soudu v Düsseldorfu se známý výrobce toaletního papíru Hakle přihlásil k insolvenčnímu řízení.
Společnost založená už v roce 1928 a dobře známá svými výrobky také českým zákazníkům, nebyla schopna dostatečně rychle přenést zvýšení nákladů na energii na maloobchodníky, zdůvodňuje situaci Hakle. Výroba papíru je zvláště energeticky náročná a dřevo se také stalo vzácným a drahým. V pondělí o tom jako první informoval list Lebensmittelzeitung.
"Dobré ráno z Německa, kde výrobní náklady na toaletní papír raketově vzrostly. Hakle, velký německý výrobce toaletního papíru se stoletou historií, podal tento týden návrh na insolvenci, protože ho „masivní“ zvýšení cen energií a buničiny zahnalo do kouta," komentuje situaci ekonomický expert deníku Welt na Twitteru.
Good Morning from #Germany where production costs for toilet paper have skyrocketed. Hakle, a large German toilet-paper maker w/a century-long history, filed for insolvency this week as “massive” price increases for energy and pulp drove it into a corner. (via BBG) pic.twitter.com/U0ivufNUys
— Holger Zschaepitz (@Schuldensuehner) September 7, 2022
Kvůli prudce rostoucím nákladům požadují značkoví výrobci vyšší ceny. Tomu se ale obchodní řetězce silně brání. Nyní dochází k prvnímu velkému "bankrotu". Ale Hakle může být pouze prvním příkladem. Odborníci očekávají celou vlnu úpadků, pokud fáze rostoucích pořizovacích nákladů nadále potrvá. Johannes Sausen, ředitel pro spotřební zboží a obchod v IKB Deutsche Industriebank, poukazuje na to, že je to ale známka hlubšího ekonomického problému.
Diskuze
Komentáře jsou přístupné pouze pro předplatitele. Budou publikovány pod Vaší emailovou adresou, případně pod Vaším jménem, které lze vyplnit místo emailu. Záleží nám na kultivovanosti diskuze, proto nechceme anonymní příspěvky.