problémy s mýtem

Skončí nebo neskončí? Ministr Ťok už oznámil odchod, ale Babiš ho nyní podpořil

problémy s mýtem
Skončí nebo neskončí? Ministr Ťok už oznámil odchod, ale Babiš ho nyní podpořil

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Premiér v demisi Andrej Babiš nevyloučil, že současný ministr dopravy Dan Ťok (oba ANO) bude pokračovat i v nové vládě, kterou by mělo sestavit hnutí ANO se sociálními demokraty s podporou komunistů. Ministr dříve uváděl, že necítí podporu ANO v kauze mýtného tendru, proto nechtěl pokračovat. Nyní Babiš řekl, že Ťoka v mýtu podporuje. Nicméně současně uvedl, že jeho podporu má například i ministr spravedlnosti Robert Pelikán (ANO), který chce skončit v politice. Ťok se podrobněji vyjádřit odmítl.

V polovině května Ťok řekl, že už nechce být ministrem v příští vládě, mimo jiné kvůli stupňujícím se požadavkům komunistů. Navíc v té době cítil slabou podporu od hnutí ANO v prosazování tendru na výběr mýta. V rozhovoru tehdy uvedl, že zvažuje i odchod ze Sněmovny, kam byl zvolen v říjnových volbách. Dodal, že se své rozhodnutí revidovat nechystá. „Muselo by se něco zásadního stát, kdyby premiér chtěl a přišel s tím, že podpora v mýtu bude zcela zásadní, protože tady jde o tu podporu, můžeme se o tom bavit, ale vůbec to nepředpokládám,“ konstatoval. K Ťokovi mají výhrady komunisté i sociální demokraté.

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) v květnu zrušil, zatím nepravomocně, současný tendr na provozovatele mýtného systému po roce 2019. Ministerstvo dopravy v tendru vybralo konsorcium firem CzechToll ze skupiny PPF miliardáře Petra Kellnera a slovenský SkyToll. S cenou 10,75 miliardy korun měla deset let s použitím satelitní technologie vybírat a spravovat mýtné na dálnicích a silnicích první třídy. Soutěže se účastnily ještě současný provozovatel Kapsch, maďarský National Toll Payment Services a německá firma T-Systems. Ministerstvo dopravy nyní řeší náhradní varianty řešení mýtného systému.

,