Další velké omezení dopravy v Praze. Začíná oprava tramvajové tratě na Vinohradské
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Pražané se budou muset smířit s novým zásadním omezením. Pražský dopravní podnik (DPP) totiž v sobotu 9. března zahajuje rekonstrukci tramvajové trati na rušné Vinohradské ulici. Opravy této tepny města se týkají úseku mezi ulicemi Španělská a Sudoměřská a potrvají do 12. července. Předpokládané náklady jsou asi 205 milionů korun. Podnik loni opravil na Vinohradské asi 700 metrů dlouhý úsek mezi ulicemi Hradecká a Želivského.
„Tato tramvajová trať je velmi stará a zanedbaná. Je z velké většiny z roku 1980 bez dalších oprav. To si logicky vybírá svou daň na opotřebení kolejí. Plánovaná druhá etapa modernizace klíčového tramvajového úseku je proto skutečně neodkladná,“ uvedl v tiskové zprávě Petr Witowski, generální ředitel a předseda představenstva DPP s tím, že předpokládané celkové náklady na modernizaci jsou cca 190 mil. Kč.
Podnik bude opravovat koleje v délce zhruba 1,9 kilometru. Vyměněny budou koleje, opraveno odvodnění, vyměněny dráhové kabely a trolejové vedení. Vybudovány budou bezbariérové přístupy k zastávkám a obnoveno osvětlení sloupků s jízdními řády.
Rekonstrukce zatím nijak nezahrne napojení na chystanou trať na Václavské náměstí. „Napojení tramvajové trati není součástí této výlukové akce, zvláště kvůli nutnosti upravit celou křižovatku a magistrálu,“ uvedl pro Echo24 Ondřej Baláž, asistent náměstka pro dopravu Adama Scheinherra.
„Během čtyřměsíční rekonstrukce, která potrvá do první poloviny července, nebudou v úseku I. P. Pavlova – Muzeum – Flora jezdit tramvaje. Snažili jsme se, aby doba realizace byla pokud možno co nejkratší – aby pražské cestující neomezovala déle, než je nezbytně nutné,“ říká Jan Šurovský, technický ředitel a člen představenstva DPP.
🚋 🚧 Rekonstrukce tramvajové trati v úseku I.P. Pavlova – Muzeum – Flora začíná již v sobotu 9. března 2019.
— DPP (@DPPOficialni) 5. března 2019
➡️ https://t.co/piiWVLyYUs…/i-p-pavlova-muzeum-flora-docasne-preru…/
Vše o rekonstrukci, dopravním opatření a o tom, kde najdete informace: https://t.co/OEIjSYBCO6 pic.twitter.com/taIRGOqWYC
V opravovaném úseku jsou čtyři zastávky, a to Italská, Vinohradská tržnice, Jiřího z Poděbrad a Radhošťská. Definitivní podobu při opravě získá zastávka Italská ve směru do centra. Zbylé budou předělány až při chystané celkové proměně Vinohradské ulice, kdy mají být například opraveny a rozšířeny chodníky nebo vysázena zeleň.
Po dobu oprav bude zavedena náhradní autobusová doprava. Autobusy budou jezdit v asi 15minutových intervalech. Nástupní i konečnou zastávku budou mít na náměstí Míru. Tramvaje číslo 6, 11, 15 a 23 budou odkloněny po náhradních trasách. Linka číslo 13 bude po dobu oprav zrušena.
Kompletní oprava Vinohradské ulice začne zřejmě v roce 2021
Kompletní rekonstrukce pražské Vinohradské ulice začne zřejmě v roce 2021. Důvodem je, že magistrát zatím nezískal všechna potřebná povolení. Řekl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).
„(Magistrátní) odbor investic prozatím nemá k rekonstrukci všechna povolení. Nejspíše tak začne až v roce 2021. Naším cílem bylo samozřejmě to spojit, ale v okamžiku, kdy nám to nedovoluje technický stav trati, tak nemůžeme čekat dva roky s její rekonstrukcí, v tomto případě jde už o bezpečnost,“ řekl Scheinherr.
Na Vinohradské budou podle magistrátních plánů rozšířeny chodníky, přibudou odpadkové koše nebo lavičky a rovněž by měly být všechny zastávky bezbariérové. Ty, které jsou daleko od sebe pak budou posunuty. To se týká například zastávky na náměstí Jiřího z Poděbrad ve směru do centra.
Nejvíce změn se dočká křižovatka na náměstí Jiřího z Poděbrad. Kromě posunutí zastávky budou odstraněna z křižovatky všechna zábradlí a domalovány přechody. Přechody přibudou také na Floře. Parkovací místa by na Vinohradské měla zůstat zachována v současném počtu.