Zelená politika v praxi: v centru maximálně 20 km/h a zrušené semafory
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Belgickou metropoli čeká od května revoluční změna v dopravě v nejužším centru města. V obytné oblasti v centru Bruselu budou totiž moci od května jezdit automobily, autobusy či tramvaje maximálně 20 km/h. Experiment se zatím týká jen části města, od roku 2021 by ale měla podobná pravidla platit v celé metropoli. Informoval o tom server vrt news.
K novému nařízení a razantnímu zpomalení dopravy dojde v Bruselu od začátku května, kdy se začnou rozvolňovat také některé restrikce zavedené kvůli šíření koronavirové nákazy. Autobusy, auta a tramvaje budou moci jezdit v samotném obytném centru města zvaném „malý ring“ maximální rychlostí 20 km/h.
Erste Ampeln abgestellt: Brüssel hat mit den Vorbereitungen auf die Verkehrswende begonnen. Ab Mai wird die Innenstadt zur Vorrangzone für Fußgänger und Radfahrer:
— Stefan Leifert (@StefanLeifert) April 24, 2020
🟢 Fußgänger und Fahrradfahrer dürfen überall gehen+fahren
🔴 Höchstgeschwindigkeit für Autos, Busse, Tram: 20 Km/h pic.twitter.com/fW6iZTIGo8
Zároveň vstoupí v platnost, že se cyklisté a chodci mohou pohybovat kdekoliv. Mimo provoz budou uvedeny také některé semafory.
V další vlně, která vstoupí v platnost od 1. ledna 2021, Brusel ještě přitvrdí. Pro celou belgickou metropoli má totiž začít platit maximální povolená rychlost 30 km/h.
Rychlostní omezení z ekologických důvodů nebo z důvodu snížení hlučnosti v centrech měst jsou zaváděna i v dalších evropských městech, většinou se ale jedná o snížení rychlosti na 30 km/h.