před vánoci pivo

Nový trend: Před svátky řetězce nabízí v letácích mnohem víc alkoholu

před vánoci pivo
Nový trend: Před svátky řetězce nabízí v letácích mnohem víc alkoholu

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obchodní řetězce nabízí ve slevových letácích před svátky o půlku víc alkoholických nápojů než v jiných měsících. Před Vánoci vede pivo, před Velikonocemi se zvyšuje množství tvrdého alkoholu a bylinných likérů. Uvádí to analýza společnosti Česká distribuční, která letáky roznáší. Hodnotila letáky sedmi největších obchodních řetězců od loňského prosince do konce letošního března.

„Nabídka alkoholu v letácích v měsících bez svátků klesá až o polovinu. Průměrná sleva na alkoholické nápoje činila v prosinci 28,6 procenta a v březnu potom 28,2 procenta,“ uvedla společnost.

Podle ředitele firmy Petra Sikory se však ukazuje, že řetězce nenabízí jen zlevněné produkty, u 19 procent nabízených alkoholů nebyla výše slevy uvedena. „Zejména před Vánocemi bylo mnoho nabízených produktů v letácích vyloženě prémiového charakteru. Prodejci se snaží zaujmout zákazníky i jinými atributy jako je exkluzivita nebo originalita produktů,“ dodal.

V prosinci se z 943 alkoholických nápojů v letácích nejčastěji vyskytovalo pivo (247 případů), víno (192) a sekt (110). Z tvrdého alkoholu vedla whisky a bylinné likéry, které nabízely řetězce více než 60krát, následovala vodka. V lednu a únoru počet alkoholických nápojů klesl na 517, respektive 596 položek. „Patrný byl zejména lednový propad množství tvrdého alkoholu o téměř 60 procent a piva o 35 procent. V prosinci tvořil tvrdý alkohol 34 procent nabídky a v březnu dokonce 36 procent,“ uvedla firma.

V březnu mezi 802 alkoholy v letácích vedlo víno, následovalo pivo a likéry. Z tvrdého alkoholu byl nejfrekventovanější rum.

Spotřeba alkoholu podle údajů Českého statistického úřadu předloni vzrostla meziročně o 0,6 procenta. Každý Čech tak v průměru vypil 173,5 litru lihovin, z toho nejvíce piva. V hodnotě čistého lihu šlo o 9,9 litru, spotřeba se zvýšila o 1,3 procenta.

Čtěte také: Australan vymyslel aplikaci, jak si „užít“ alkohol. Stala se hitem internetu

V Týdeníku Echo a na EchoPrime se dozvíte více, získáte je zde.

,

10. dubna 2018