doprava v Praze

Z Kobylis do Zdib povede tramvaj. Praha změní územní plán

doprava v Praze
Z Kobylis do Zdib povede tramvaj. Praha změní územní plán

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Hlavní město změní územní plán tak, aby zahrnoval plánovanou tramvajovou trať mezi pražskými Kobylisy a středočeskými Zdiby. Uvedl to náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD). Trať podle něj významně pomůže dopravě mezi Středočeským krajem a hlavním městem.

„Vzhledem k tomu, že na území středních Čech a v okolí této tramvaje vznikne řada možností pro vybudování P+R a přestupních terminálů na MHD, jsme tento projekt podpořili,“ uvedl Dolínek. Podnět ke změně územního plánu chce podat ještě v létě na základě podkladů od Středočeského kraje, který projekt připravuje. Změna územního plánu zpravidla zabere dva až tři roky. Trať by měl obsahovat i připravovaný nový územní plán, který má začít platit v roce 2023.

S výstavbou kolejí se počítá mezi roky 2022 až 2024, celkové náklady budou asi 2,364 miliardy korun. Praha se na projektu bude podílet částkou 1,252 miliardy. Rozdělení nákladů mezi kraj a Prahu vychází z délky trati. Na území hlavního města to budou tři kilometry a ve středních Čechách bude trať měřit 2,45 kilometru.

Navržená trať je převážně novostavbou. Pouze v případě zhruba 150 metrů bude prováděna rekonstrukce, kdy se využije dosavadní kolejové rozvětvení ve směrech vozovna Kobylisy a smyčka Vozovna Kobylisy.

Výhledově by Praha chtěla vybudovat tramvaje i do Průhonic a Jesenice. Jde o součást strategie rozvoje tramvajových tratí do roku 2030, kterou zpracoval pražský dopravní podnik. Zahrnuje stavbu téměř tří desítek tratí. Tři z nich mají být vybudovány do pěti let a stavba dalších má začít do roku 2030.

Délka tramvajové sítě je v Praze 142,4 kilometru, přičemž asi 52 procent tratí vede po vlastním tramvajovém tělese. Zbylé jezdí po vozovkách společně s auty. Tramvaje přepraví ročně přes 360 milionů cestujících.

,

18. července 2018