Nekonečné opravy

Zbytečná práce. Kolony vozidel na D1 zničily opravený asfalt během uzavírky

Nekonečné opravy
Zbytečná práce. Kolony vozidel na D1 zničily opravený asfalt během uzavírky

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Nekonečně dlouhá oprava páteřní dálnice D1 bude trvat ještě tři roky. Během silničních prací se však dělníkům vyskytují další problémy, které mohou celou opravu ještě na dlouho zdržet. Silničáři se totiž vrátili k úseku dálnice mezi 12. a 16. kilometrem u Říčan. Problémem je, že během oprav poškozeného pruhu svedli dělníci všechna auta do druhého. Pod tíhou vozidel a kvůli velkým kolonám se však poškodil asfalt, a pracovníci tak nyní musejí opravit i druhý pruh.

Opravy na dálnici D1 začaly před pěti lety a zatím není hotová ani polovina. Dělníci před více než měsícem začali pracovat na úseku, který je dlouhý čtyři kilometry. Podle České televize se během oprav na místě omezení tvořily velké kolony a pod nimi se začal ničit asfalt v dříve bezproblémovém pruhu.

Více než dvacet let starý povrch se tak rozpraskal během velkého náporu kamionů a aut. Vytvořené koleje byly několik centimetrů hluboké a navíc začal asfalt praskat. Silničáři tak proto nechtěli s případnou opravou počkat na další rok a raději ho opraví ihned.

Opravy pravého pruhu trvaly do soboty, praskliny jsou ovšem i v ostatních pruzích. Je tak velmi pravděpodobné, že se na úsek budou muset dělníci vracet i nadále. Jedná se totiž o nezatíženější místo na české dálniční síti. Během jediného dne projede úsekem na sto tisíc vozidel.

„Byly vyježděné až devíticentimetrové koleje, což znamená, že v zimních měsících, v okamžiku, kdy by se do těch kolejí dostal sníh, tak i když tam projede naše fréza, náš pluh, tak ten sníh odsud nedostane,“ řekl mluvčí Jan Rýdl z Ředitelství silnic a dálnic.

ŘSD na úseku rekonstruovalo povrch vozovky, proběhla výměna svodidel a opravovalo se odvodnění. Generální ředitel silnic a dálnic si přitom v červenci opravu úseku pochvaloval. „Máme ambici dodržovat termíny, je vidět, že se tady ty termíny dodržují a jsou velmi přísné, na druhou stranu tady zaznívá, že musíme hlídat kvalitu, abychom se v rámci reklamačních záležitostí nemuseli zpátky vracet,“ řekl tehdy Jan Kroupa.

Opravy na D1

Ministr dopravy Dan Ťok si před pěti lety dal za cíl, že do roku 2020 bude zmodernizována dálnice D1, která spojuje dvě největší města v republice. Jako komplikace uvádí ministr zdržení při soutěžích nebo napadání stavebních povolení od ekologického spolku Děti Země. Z toho důvodu se celá modernizace prodlouží až do roku 2021.

„Podle mě je to problém ministra dopravy. Je ve své funkci dost dlouho na to, aby dokázal prosadit státní zájem a zabránil ekologickým aktivistům stavby blokovat. Zatím pro to neudělal nic,“ řekl pro Echo24 člen sněmovního podvýboru pro dopravu Jan Zahradník (ODS). Další z členů sněmovního podvýboru pro dopravu Jan Bauer (ODS) upozorňuje, že se dálnice rozšířila o pouhých 57 centimetrů, takže se o nové dálnici nedá mluvit.

Jako obranu proti kritice používá Dan Ťok argument, že se nejedná o rekonstrukci D1, ale o úplně novou dálnici. „Já tvrdím, že dálnice D1 je dálnice, která se staví zcela nová ve stávající stopě, že to není úplně tak černobílé,“ řekl dříve Dan Ťok.