Prazdroj zvyšuje ceny piva, půllitr Pilsner Urquell bude o 1,50 Kč dražší
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Plzeňský Prazdroj od 1. října zvýší ceny některých piv v průměru o 3,7 procenta. Zdražení se dotkne především balených i čepovaných ležáků, které na trhu patří k dražším pivům. Ceny výčepních piv v sudech a tancích se nemění. Informaci o zvýšení cen získala ČTK od některých největších odběratelů, kterým pivovar změnu začal v těchto dnech oznamovat. Následně zdražení potvrdila mluvčí pivovaru Jitka Němečková. Prazdroj tak podle ní reaguje na zvyšující se náklady.
Prazdroj naposledy zdražoval loni v říjnu o 3,1 procenta, ale pouze balená piva. Ceny čepovaných piv se dva roky neměnily. Změnu cen největšího českého pivovaru v minulosti kopírovala většina tuzemských pivovarů.
Ležáky v lahvích a plechovkách i čepované od října zdraží zhruba o korunu, Pilsner Urquell o 1,50 Kč za půllitr. Ceny jedenáctistupňových piv se zvednou asi o 60 haléřů za půllitr. Ceny výčepních piv v sudech a tancích se nemění, u balených desítek se zvednou pouze u některých značek. Cena nejpopulárnějších desítek Gambrinus a Radegast a také ciderů zůstane na současné úrovni.
Prazdroj loni prodal v ČR a v cizině rekordních více než 11 milionů hektolitrů piva, meziročně téměř o tři procenta více. Odbyt v zahraničí přesáhl čtyři miliony hektolitrů a meziročně se zvýšil o osm procent. Tuzemské prodeje činily sedm milionů hektolitrů piva.
Zdražení je reakcí na zvyšující se náklady, uvedla mluvčí pivovaru. Podle ní rostou ceny vstupních materiálů, zvyšují se zejména náklady v dopravě a logistice – především u externích dodavatelů, kteří do svých služeb promítají i zvyšující se mzdy. „Zohlednit musíme i vysoké investice, včetně již naplánované stavby nové linky na plechovky v Nošovicích a loňských i letošních investičních akcí, které jsme realizovali. Dohromady jde o více než 1,2 miliardy korun, které směřovaly zejména do výroby ležáků,“ řekla Němečková.
Cílem Prazdroje je také cenově odlišit desítistupňová, jedenáctistupňová a dvanáctistupňová piva, dodala. „Platí to zejména pro obchody, kde ceny piv v posledních mnoha letech víceméně stagnují,“ uvedla.
Největšího výrobce piva v ČR Plzeňský Prazdroj a další bývalé podniky pivovarnické skupiny SABMiller v Evropě loni na jaře převzala japonská skupina Asahi. Za Prazdroj a další čtyři evropské pivovary zaplatila téměř 200 miliard korun.