Komplikace s metrem D, stanice Pankrác bude na rok uzavřena
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Stanice metra Pankrác bude v budoucnu více než na rok uzavřena. Stane se tak v rámci výstavby metra D. Kompenzovat uzavření rušné stanice by mělo prodloužení tramvajové tratě z Pražského povstání až na Budějovickou. Pražští radní z toho důvodu přijali urychlení přípravy výstavby. Trať by se v budoucnu měla stát součástí tzv. jižní tramvajové tangenty propojující Nusle, Pankrác, Podolí a Hlubočepy. Součástí by měl být i nový plánovaný Dvorecký most.
Stanice Pankrác se pravděpodobně v následující dekádě stane novou přestupní stanicí metra mezi linkou C a nově vzniklou trasou D. Metro z Pankráce do Písnice má vyjít zhruba na 40 miliard korun, celkem až do stanice Náměstí Míru pak jde o investici za zhruba 50 miliard. V době stavby však čeká cestující zásadní omezení, kdy bude stanice na trase C skoro rok a půl uzavřena. Ulehčit situaci má urychlení výstavby tramvajové tratě z Pražského povstání na Budějovickou.
Radní pro dopravu Adam Scheinherr však připouští, že se prodloužení na Budějovickou nemusí stihnout, tramvajová trať by ale měla v době uzavírky vést alespoň právě na Pankrác. „Tramvajová trať bude zprovozněna až k metru Pankrác, zároveň s uzavřením stanice pro výstup a nástup. Na Budějovickou to není podmíněné, protože stanice Pankrác bude průjezdná. Každopádně se to snažíme urychlit i tam, proto jsme zadali toto pondělí Dopravnímu podniku i přípravu tohoto úseku,“ uvedl pro Echo24 náměstek pro dopravu Adam Scheinherr.
Pražský dopravní podnik (DPP) vypracuje studii tramvajové tratě ze zastávky Pražského povstání na Pankrác a dále na Budějovickou. Vyplývá to z materiálu, který schválili pražští radní. Trať by mohla vzniknout v letech 2025 až 2027 a náklady na výstavbu by podle předběžného odhadu mohly přesáhnout 700 milionů korun. Kromě Pankráce plánuje Praha novou trať také do Slivence a na Libuš.
K tomu, aby trať mohla vzniknout, je nutné vytvořit novou studii. „Již existující práce z roku 2007 nevyhovuje z hlediska současných požadavků na veřejný prostor,“ píše se v materiálu. Detailnější práci z roku 2011 je pak nutné koordinovat s projektem ke stavebnímu povolení trasy metra D.
Na 1,5 kilometru dlouhé trase mají vyrůst tři zastávky, a to Pankrác, Zelená Liška a Budějovická. Na Pankráci a Budějovické vznikne nový přestup mezi tramvají, autobusy a metrem. V budoucnu by se měla stát součástí tzv. jižní tramvajové tangenty propojující Nusle, Pankrác, Podolí a Hlubočepy. V Podolí by navazovala na plánovaný Dvorecký most.
Zmíněný termín výstavby předpokládá magistrátní plán udržitelné mobility. „V případě urychlení přípravy projektu lze uvažovat s realizací záměru v období 2023 až 2024. Podmínkou takového urychlení je stabilizace technického řešení podrobnou studií během roku 2019,“ uvádí dokument.
Tramvajové tratě by měly nově vést také do dalších lokalit hlavního města. Prodloužena bude trať z Divoké Šárky na Dědinu či z Modřan do Libuše. Tramvaje pojedou nově z Barrandova do Slivence a v plánu je také trať z Malovanky na Strahov, z Podbaby do Suchdola a od Vinohradských hřbitovů na Sídliště Malešice.