Twitter od listopadu zakáže celosvětově politickou reklamu na síti
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Twitter zakáže od listopadu politikům vést na této sociální síti kampaň pomocí placené reklamy. Zákaz, který se bude týkat všech politických reklam po celém světě, má zahrnovat příspěvky politických kampaní či reklamu související s politickými tématy. Na svém twitterovém účtu to ve středu sdělil šéf společnosti Jack Dorsey.
Nová pravidla vstoupí v platnost 22. listopadu, což znamená, že vstoupí v platnost před sledovanými předčasnými volbami ve Velké Británii. „Věříme, že dosah politického poselství má být zasloužený, ne koupený,“ uvedl na svém účtu Jack Dorsey.
We’ve made the decision to stop all political advertising on Twitter globally. We believe political message reach should be earned, not bought. Why? A few reasons…🧵
— jack 🌍🌏🌎 (@jack) October 30, 2019
Krok přichází v době, kdy je pod tlakem kvůli boji s dezinformacemi i společnost Facebook v souvislosti s blížícími se americkými volbami v roce 2020. Twitter, Google a Facebook v uplynulých letech čelí obvinění, že jejich platformy využívají političtí propagandisté s cílem ovlivňovat volby a vnášet nenávist do politické debaty. Současně jsou ale tyto společnosti obviňovány, že svou činností preferují například v USA politickou levici. Jen v minulých dnech přiznal šéf Facebooku, že nabízel své lidi jednomu z demokratických uchazečů o nominaci na prezidentskou kandidaturu.