Facebook patentoval nový algoritmus. Zjistí, jestli jste chudý či bohatý
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
O soukromí a bezpečí uživatelů na Facebooku dlouhodobě panují mnohé pochybnosti. Sociální síť nyní možná zajde ještě dál. Americký patentový a známkový úřad zveřejnil informace, podle kterých si Facebook už v roce 2016 patentoval nový algoritmus. Jeho cílem je zjistit, jak je na tom uživatel po finanční stránce, tedy jinými slovy, kolik vydělává. Informoval o tom Independent.
Algoritmus kombinuje jednak odpovědi uživatelů na konkrétní otázky, jednak informace z tzv. záznamů o aktivitách uživatele. Facebook dlouhodobě shromažďuje údaje o veškerých aktivitách jednotlivých uživatelů. Nově však budou možná tyto informace sloužit novému účelu – zjištění, do jaké patříte socioekonomické skupiny. Na výběr jsou prozatím tři – dělnická, střední a vyšší třída.
„Systém bude využít klasifikátory k zařazení jednotlivých uživatelů do daných demografických skupin,“ píše se v patentové zprávě. Informací, které k tomu Facebook použije, o sobě uživatelé sdělují dostatek. Algoritmus posoudí například typ zařízení, ze kterého se na síť připojuje, nebo využití internetu v domácnosti. Mnozí uživatelé pak dobrovolně zveřejňují další informace – například o svém vzdělání, zaměstnání či způsobu trávení dovolené.
Druhým způsobem získání informací jsou konkrétní otázky, personalizované pro jednotlivé uživatele na základě jejich věku. Lidé ve věku 20-30 let mohou být požádání o doplnění informací o vzdělání, i starších uživatelů bude Facebook zajímat například to, zda vlastní dům.
Facebook technologii zatím nijak nepředstavil ani nekomentoval. Není proto jasné, kdy k jejímu zavedení přistoupí, a jakou konkrétní podobu bude mít. Podle deníku Independent algoritmus nepočítá s přímým využitím údajů o bankovních účtech uživatelů. Zřejmá je však motivace pro zavedení této novinky. Při znalosti dalších informací o finanční situaci uživatele bude možné cílit reklamu ještě efektivněji než dnes.
,