Lékárnám Dr.Max stouply loni v ČR tržby na 16,1 miliardy korun

Lékárnám Dr.Max stouply loni v ČR tržby na 16,1 miliardy korun

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Lékárnám Dr.Max stouply loni v Česku tržby za prodej zboží a služeb meziročně o 8,1 procenta na 16,1 miliardy korun. Meziročně vzrostl i zisk. V rozhovoru s ČTK to řekl Daniel Horák, generální ředitel společnosti Česká lékárna holding (ČLH), která síť Dr.Max provozuje. Společnost patří investiční skupině Penta. Přesnou výši loňského zisku Horák nesdělil. V předloňském roce činil čistý zisk ČLH podle údajů ze Sbírky listin 238 milionů korun. Dr.Max je největší lékárenskou sítí v Česku.

Důvodů zlepšení loňských hospodářských výsledků je podle Horáka několik. Uvedl, že pokračoval mimo jiné růst tržeb produktů vlastní značky nebo rozvoj zákaznického programu, který společnost realizuje pomocí věrnostních karet. Aktuálně je do něj registrováno 2,8 milionu zákazníků, o 300.000 více než před rokem, sdělil.

„Dařilo se nám také v e-shopu, který více než zdvojnásobil tržby na více než 400 milionů korun nebo v rozvíjejícím se konceptu dermocenter,“ uvedl Horák. Takzvaná dermocentra, ve kterých firma nabízí poradenství, produkty zaměřené na péči o pleť a diagnostiku pleti, má nyní Dr.Max v 75 lékárnách, do příštího roku je chce mít na 100 místech.

Dr.Max měl celkově na konci loňského roku v Česku 423 poboček, meziročně o 26 více. Na konci jara chce firma otevřít v pilotním provozu několik poboček specializovaných prodejen zdravotnických potřeb jako jsou pomůcky pro matky, inkontinenční pomůcky či zdravotní obuv. Dvojkou na tuzemském trhu lékáren je síť Benu, která loni otevřela 200. pobočku.

Horák dále uvedl, že na loňské tržby Dr.Maxe měl pozitivní dopad i prodej volně dostupných léků. Jejich podíl na celkových prodejích činí podle něj v lékárnách sítě zhruba 40 procent, dvojnásobek proti většině trhu. Zhruba pětinu z toho tvoří produkty prodávané pod vlastní značkou řetězce. Tržby vlastní značky v ČR letos poprvé přesáhly miliardu korun, podotkl.

Pod vlastní značkou prodává firma mimo jiné potravinové doplňky, kosmetiku, ale i některé zdravotnické prostředky jako třeba náplasti. Růst obratu zaznamenaly lékárny rovněž v oblasti veterinárních přípravků, dodal ředitel. Za přípravky pro zvířata loni firma v Česku utržila 78 milionů korun, meziročně o 14 procent více. „Přicházíme naopak o tržby za klasickou léčbu na předpis, kterou nahrazují moderní centrové léky podávané v nemocnicích,“ dodal na čtvrteční tiskové konferenci k výsledkům Horák.

Dr.Max otevřel loni v ČR přes 30 lékáren, uzavřel jich šest, z toho jednu výdejnu léků. „Z těch šesti jsme čtyři zavřeli v obchodních centrech,“ řekl Horák. Uvedl, že je reálné, že přes 20 nových poboček otevře firma v tuzemsku i letos. „Já vždy říkám, že se lékárna vyplatí v každé obci nebo městě, které má alespoň 3000, respektive 3500 obyvatel,“ podotkl Horák.

Dodal, že do zařízení nových lékáren a přestavby starších investoval Dr.Max v Česku loni podobně jako předloni 150 milionů korun bez započtení ceny akvizic, kterou společnost nesděluje. V současnosti firma v ČR zaměstnává přes 3000 lidí.

Holding Dr.Max má lékárny také na Slovensku, v Polsku, v Srbsku a dokončuje vstup na rumunský trh. Skupina plánuje rozvoj také v Itálii, kde koupila několik jednotlivých lékáren. Tržby celého holdingu překročily loni podle Horáka potřetí za sebou miliardu eur. Na konci tohoto čtvrtletí bychom mohli mít dohromady kolem 2000 lékáren a být jedním ze čtyř největších provozovatelů lékáren v Evropě, dodal ředitel.

,

12. dubna 2018