Nové metro

Nová varianta pro metro. Trasa D má vést na Žižkov a do Vysočan

Nové metro
Nová varianta pro metro. Trasa D má vést na Žižkov a do Vysočan

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Pražští radní uložili Institutu plánování a rozvoje (IPR), aby zahájil práce na změně územního plánu, která umožní výstavbu trasy metra D z náměstí Míru na Žižkov a do Vysočan. Novinářům to řekla náměstkyně primátorky Petra Kolínská (SZ/Trojkoalice). Kudy trasa přesně povede či kde bude mít zastávky, ještě není rozhodnuto. Ve hře je ještě varianta s odbočkou na náměstí Republiky. Trasa bude zanesena jak do současného, tak do nového Metropolitního plánu. První úsek metra D má vést z Pankráce do Písnice.

„Uložili jsme IPR, aby zahájil pořizování změny územního plánu k vedení trasy metra D severně od stanice Náměstí Míru. Zároveň jsme uložili IPR prověřit další trasování na sever od stanice metra B Vysočanská. Považujeme za důležité trasu stabilizovat, a to zejména proto, abychom předešli problémům s výkupy pozemků,“ řekla Kolínská.

Trasa je zanesena v územním plánu pouze jako územní rezerva, v novém Metropolitním plánu je pak ukončena na náměstí Republiky. IPR v minulosti vypracoval analýzu, podle které se vyplatí vést trasu z Vinohrad na náměstí Republiky kvůli lepší využitelnosti trasy. Zda na náměstí povede, ale není jasné. „Těch variant je tam více a je na IPR, jak je připraví a obhájí. Vedení přes náměstí Republiky má své výhody i nevýhody. Zůstává to otevřené,“ řekla Kolínská. Podle ní má IPR za úkol prozkoumat ještě možnost prodloužit následně trasu z Vysočanské dále na sever na Prosek, kde by se napojila na trasu C.

Jako první se má na lince D začít stavět část z Depa Písnice na Pankrác, poté přijde na řadu etapa z Pankráce na náměstí Míru. Metro D spojí centrum s jižní částí města. Projektanti náklady předběžně odhadují na zhruba 50 miliard korun. Praha chtěla na stavbu čerpat dotace z evropských fondů, peníze však nezíská. Pražský dopravní podnik nyní řeší výkup pozemků mezi Pankrácí a Písnicí. Na nové lince mají jezdit vlaky bez řidiče.

,

22. května 2018