NEHODA ALASKA AIRLINES

„Trauma, úzkosti a fyzická bolest.“ Cestující Alaska Airlines kvůli nehodě Boeingu žalují obě firmy

NEHODA ALASKA AIRLINES
„Trauma, úzkosti a fyzická bolest.“ Cestující Alaska Airlines kvůli nehodě Boeingu žalují obě firmy

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Čtyři cestující žalují společnosti Alaska Airlines a Boeing kvůli "hrůze" a "obavě ze smrti", které prožívali v letadle Boeing 737 Max 9, kterému během letu odpadla část trupu. Cestující letadla s vadnou zátkou dveří podle žalobců psali ve strachu i textové zprávy svým blízkým, které jsou důkazem jejich obavy o svůj život. Incidentem se nadále zabývá i americký Národní úřad pro bezpečnost dopravy (NTSB), informuje server ABC News.

Dva cestující z Kalifornie a dva ze státu Washington, kteří byli na palubě poškozeného letadla, žalují jak leteckou společnost, tak výrobce za údajná zranění, včetně "intenzivního strachu, úzkosti, úzkosti, traumatu a fyzické bolesti". "Žalobci se obávali, že zející díra v trupu letadla, rychlé snížení tlaku a celková spoušť jsou předehrou ke zničení letadla a jejich vlastní pravděpodobné smrti," uvádí se v žalobě. Důkazem jejich obavám pak mají být mimo jiné textové zprávy, které posílali svým blízkým. Součástí žaloby je informace o tom, že společnost Boeing dodala letadlo s vadnou zátkou dveří a že vedení společnosti Alaska Airlines považovalo letadlo za nebezpečné pro lety nad oceánem, ale podle žaloby s ním nadále létalo nad pevninou.

Žaloba, která byla podána u vrchního soudu okresu King ve státě Washington, požaduje po společnostech Boeing a Alaska Airlines blíže nespecifikované odškodnění za údajnou nedbalost. Podle žaloby se rovněž domáhá odpovědnosti za výrobek vůči společnosti Boeing na základě zákona o odpovědnosti za výrobek ve státě Washington a tvrdí, že letadlo bylo "nepřiměřeně nebezpečné a vadné".

Právník Mark Lindquist, který čtyři cestující zastupuje, uvedl, že za bezpečnost svých letadel je zodpovědná společnost Boeing a letecká společnost Alaska Airlines je zodpovědná za bezpečnost svých cestujících.

Předsedkyně NTSB Jennifer Homendyová v rozhovoru pro ABC News uvedla, že piloti společnosti Alaska Airlines v období od 7. prosince do 4. ledna třikrát nahlásili výstrahu na přetlak v tomto letadle, která však byla označena za neškodnou. Podle Homendyové společnost Alaska Airlines provedla testy údržby a letadlo uvedla zpět do provozu, ale vydala omezení, aby letadlo nelétalo nad vodou na Havaj. Po incidentu s odpadnutým trupem stáhly aerolinky z provozu celou flotilu letadel Max 9.

Dramatické chvíle zažili pasažéři 5. ledna během letu z amerického Portlandu do Ontaria. Letadlu během vzletu odpadla část trupu, nikomu ze 174 cestujících a šesti členů posádky se nic nestalo, kvůli poklesu tlaku v kabině si ale museli nasadit masky s kyslíkem. Stroj se dostal do výšky skoro 4900 metrů, poté kvůli nehodě provedl obrat a vrátil se do Portlandu, ve vzduchu strávil 19 minut.

kap

20. ledna 2024