Nehoda Boeingu 737 MAX: Odtrhnutému panelu chyběly čtyři klíčové šrouby
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Na panelu, který vypadl z trupu Boeingu společnosti Alaska Airlines, patrně chyběly klíčové čtyři šrouby, vyplývá z předběžné zprávy amerického Národního úřadu pro bezpečnost v dopravě (NTSB), která byla zveřejněna v úterý. Informovaly o tom agentury. Panel, který sloužil jako záslepka v místech, kde výrobce nabízí umístění dalších dveří pro nouzový východ, mohl být špatně zajištěný.
Crucial bolts were MISSING from door plug that blew off Alaska Airlines Boeing 737 MAX plane mid-flight https://t.co/lNwGJyeRUD pic.twitter.com/sLuMLrGQwm
— Daily Mail Online (@MailOnline) February 6, 2024
Nehoda se stala 5. ledna, několik minut po startu letu 2182 společnosti Alaska Airlines. Piloti tak byli nuceni vrátit se zpět na letiště. Nikomu ze 171 cestujících a šesti členů posádky se nic nestalo. Incident vedl k několikatýdennímu pozastavení provozu letounů 737 MAX 9. Zpráva uvádí, že chybějící šrouby zřejmě umožnily, aby se dveřní panel posunul ze své polohy a odtrhl se od letadla.
Dveřní záslepku vyrobil dodavatel společnosti Boeing, firma Spirit AeroSystems. Před dodáním stroje byl panel instalován v trupu letadla. Podle předběžné zprávy byl ale panel v továrně odstraněn kvůli poškození, k němuž došlo během výrobního procesu.
BREAKING: NTSB now says the four bolts that hold the Boeing 737 Max 9 door plug in place WERE MISSING at the time of last month’s blowout on Alaska Airlines flight 1282.
— Pete Muntean (@petemuntean) February 6, 2024
MORE TO COME pic.twitter.com/9opGrjZ3t5
Z fotografických důkazů vyplývá, že při opětovné instalaci panelu nebyly nejméně tři ze čtyř zajišťovacích šroubů vráceny na své místo. Poškození panelu, který byl po nehodě nalezen, a nedostatek poškození v místech, kde měly být šrouby, naznačují, že šrouby chyběly předtím, než se dveře posunuly ze své standardní polohy, uvádí zpráva.
Letadla Boeing 737 MAX 9 se mohla vrátit do provozu poté, co americký Federální úřad pro letectví (FAA) před dvěma týdny stanovil podmínky kontroly, kterou musí letadla projít, než začnou znovu létat s cestujícími. Úřad určil, že se musí provést "podrobná vizuální prohlídka", zkontrolovat a zatáhnout šrouby a opravit jakákoliv vada v oblasti trupu, která se uvolnila za letu. Alaska Airlines a United Airlines jsou jedinými americkými dopravci, kteří tento typ letadla provozují.
Diskuze
Komentáře jsou přístupné pouze pro předplatitele. Budou publikovány pod Vaší emailovou adresou, případně pod Vaším jménem, které lze vyplnit místo emailu. Záleží nám na kultivovanosti diskuze, proto nechceme anonymní příspěvky.