Musk chce zpoplatnit síť X. „Není jiné cesty,“ uvedl multimiliardář
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Elon Musk chce přimět nové uživatele, aby za příspěvky na sociální síť X platili. Podle něj je to jediný způsob jak omezit aktivity automatizovaných účtů, které nespravují lidé, ale algoritmy. Miliardář a šéf automobilky Tesla to napsal na X v pondělí. Zdůraznil, že vybíraná částka bude zanedbatelná, ale výši obnosu nesdělil. Po třech měsících bude nový uživatel podle majitele sociální sítě, která se dřív jmenovala Twitter, moct zveřejňovat příspěvky už zadarmo.
Společnost X testuje poplatek jako opatření proti chatbotům od podzimu, uvedla agentura DPA. Na Novém Zélandu a Filipínách mohli noví uživatelé služby zpočátku publikovat příspěvky a citovat nebo sdílet příspěvky ostatních až po zaplacení jednoho amerického dolaru (asi 24 Kč) ročně. Zdarma mohli X používat pouze pasivně, tedy číst příspěvky, sledovat videa a sledovat ostatní uživatele.
Nyní se objevila aktualizace podmínek užívání, která brzy pravděpodobně vstoupí v platnost. Upozornil na ni účet X Daily News. Informaci účtu, který informuje o sociální síti X následně komentoval sám Elon Musk. „Bohužel malý poplatek za právo pro nového uživatele přispívat na síť je jedinou možnou cestou, jak s bránit nárůstu botů,“ uvedl Musk. Zároveň uvedl, že tyto automatizované účty zabírají možné přezdívky a názvy skutečných účtů.
Podle Muska je finanční barikáda jedinou možností, protože současná AI už je schopná obejít standardní metody ověřování, zda je žadatel robot, nebo člověk.
Od Muskova převzetí Twitteru a přejmenování na X se služba potýká s klesajícími tržbami. Nový šéf společnosti několikrát uvedl, že se příjmy z reklamy, což byl téměř jediný zdroj příjmů Twitteru, snížily zhruba o polovinu.
Řada společností se obávala negativního prostředí pro své značky na Muskově platformě a reklamy na X omezila nebo se jich úplně vzdala. Musk se proto snaží více zaměřit na předplatné.
čtk,