BALÍKY

Tisíce nedoručených balíků Zásilkovny. Majitel depa jí k nim znemožnil přístup

BALÍKY
Tisíce nedoručených balíků Zásilkovny. Majitel depa jí k nim znemožnil přístup

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

V libereckém přepravním depu logistické společnosti Zásilkovna uvízlo několik tisíc balíků. Důvodem je podle společnosti spor s externím provozovatelem depa, který podle firmy znemožnil přístup do skladu s balíky poté, co s ním Zásilkovna na konci srpna ukončila spolupráci. Společnost klientům za nedoručené balíky slibuje refundaci. Aktuálně odeslané zásilky putují místo do Liberce do nového depa ve středočeských Benátkách nad Jizerou. Uvedla to na webu Česká televize (ČT). Vedoucí depa řekl televizi Prima, že není možné zásilky vydat dřív, než budou překontrolovány podle záznamů.

„Počet zásilek zatím evidujeme, je to řádově několik tisíc,“ řekl ČT mluvčí Zásilkovny Kamil Chalupa. Do skladu se podle něj není možné dostat. O jeho uzavření se firma dozvěděla 31. srpna. Spory s provozovatelem depa podle Chalupy nastaly na konci srpna po ukončení externí spolupráce ze strany Zásilkovny. „On ty zásilky zablokoval, takže my k nim nemáme přístup,“ podotkl. Jméno dodavatele neuvedl. Prima s odvoláním na Chalupu uvedla, že firma věc řeší ve spolupráci s policií. Ta ale podle Primy situaci odmítla komentovat.

Vedoucí depa Jan Resler řekl Primě, že 31. srpna Zásilkovna depu postupně vypnula systém, takže ztratil přehled o rozvozových i svozových zásilkách. „My nic nezadržujeme, my jim to chceme dát. Ať si přijedou, klidně hned. Ale na základě auditu, který ztotožní zásilky,“ dodal.

Zásilkovna na svém webu slíbila zákazníkům, jejichž zásilky uvízly v Liberci, refundaci. Zveřejnila tam také návod, jak mají postupovat. „Zákazníkům budou ty zásilky odškodněny a dostanou své peníze zpátky, jak za odeslání, tak i za zásilky,“ uvedl Chalupa. Maximální výše pojištění zásilky, kterou lidé posílají mezi sebou, je 5000 korun. U zásilek objednaných z internetových obchodů je to 20.000 Kč. „Zásilky nad touto hodnotou budou posuzovány s přihlédnutím k individuální situaci klienta,“ doplnil mluvčí.

Skupina Packeta, která vlastní logistickou firmu Zásilkovna, měla na konci loňska více než 15.000 výdejních míst ve čtyřech zemích. Počet přepravených zásilek loni vzrostl o čtvrtinu na téměř 90 milionů, obrat se zvýšil o 23 procent na 6,1 miliardy korun. Pro skupinu pracuje víc než 2000 lidí včetně brigádníků a externistů. Média letos informovala, že skupina Packeta je na prodej. Případnou koupi zvažuje investiční skupina PPF.

6. září 2023