Chalífát hamburský
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
„Chceme chalífát!“ křičeli účastníci demonstrace v německém Hamburku, převážně mladí muži, ale i nezanedbatelné množství řádně zahalených a stranou stojících mladých žen. Jsou-li lidé ochotni sejít se kvůli něčemu na ulicích a křičet to nahlas, je záhodno jim věřit. Máme tedy i v sousedním Německu určitý kontingent lidí, kteří chtějí chalífát, islámský náboženský stát, jehož posledním neúspěšným vtělením byl ISIS v Iráku a Sýrii.
Zrovna na Hamburku je pěkně vidět princip, kterému soukromě říkám „daleko od Istanbulu“. Nedůvěra a odpor k islámu roste v Evropě s tím, jak se blížíte k Bosporu, protože úměrně té krátící se vzdálenosti rostou i historické zkušenosti s tím, jak to vypadá, když Alláhovi věrní usednou na koně a vzduchem začnou svištět jejich zahnuté šavle, hledající krky nevěřících.
Hamburk je od Istanbulu pěkně daleko, a míra zdejší naivity byla tím pádem značná. Přístavní město, zvyklé na cizince už od středověku, „vítalo“ za migrační krize ostošest, což u volební bašty Zelených (24 procent roku 2020) ani moc nepřekvapí. Za tím „vítáním“ ovšem stál i tichý předpoklad, že Německo je pro cizince přitažlivé svým moderním, sekulárně-liberálním charakterem. Ó nikoliv, ne nutně – a Pandořinu skříňku, kterou milovníci chalífátu otevřeli, už nepůjde jen tak zavřít. On i ten chlapík, který tu demonstraci svolal, poněkud připomíná muslimskou verzi Himmlera, nebo spíš Goebbelse, a kdo ví, zda jednoho dne nedosáhne podobné moci. Německá „wehrhafte Demokratie“ (obranyschopná demokracie) se po dlouhá desetiletí zaměřovala hlavně na pravicovou scénu, v menší míře na anarchisty, ale podhoubí islámského fundamentalismu nechala narůst do stavu, kdy už třeba také nepůjde jej vykořenit.
Spolková ministryně vnitra Nancy Faeserová teď šokovaně mluví o tom, že demonstrace vousáčů na německých ulicích je jen „těžko snesitelná“. Kde byla, když se na Hauptbahnhofu mávalo plyšovými medvídky? Vždyť právě ta demografická změna je důvodem, proč ty německé ulice začaly nabývat trochu blízkovýchodního charakteru. Oni mladí muži se nevylíhli ze země ani nezradikalizovali na univerzitách, jsou to prostě zástupci jiné civilizace a donesli si do Evropy v hlavách nikoliv rok 2024, ale rok 1445 hidžry. Se vším všudy, co k roku 1445 patří. Jenom ty kamery a kalašnikovy, které k dnešní image chalífátu náleží, jsou tam jaksi navíc.