Marek Prchal, Babišův marketingový specialista, ukončil spolupráci s ANO
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Ukrajinské jednotky za uplynulý den odrazily ruské útoky u osmi obcí. I přes velké ztráty Rusové nepřestávají útočit na východě země, uvedl ukrajinský generální štáb v ranním přehledu situace na bojišti. O intenzitě bojů svědčí, že ukrajinské velení odhadlo ruské ztráty za 24 hodin na 920 vojáků.
Od vypuknutí války před více než 11 měsíci Rusko přišlo o 128 420 vojáků a tisíce tanků a dalších zbraní, tvrdí Kyjev. Podobná vyjádření stran válečného konfliktu nelze ověřit z nezávislých zdrojů.
Důvodem podle něj není výsledek prezidentských voleb, konec v marketingovém týmu hnutí ANO byl naplánován už před nimi.
Tak teď.
— Marek Prchal (@prchal) February 1, 2023
Marek Prchal byl marketérem hnutí ANO od roku 2013, , kdy se hnutí dostalo do Sněmovny se ziskem 47 mandátů. Stalo se součástí vlády Bohuslava Sobotky spolu s ČSSD a KDU-ČSL. Prchal jako odborník na on-line komunikaci a sociální sítě byl od té doby u všech kampaní. Babiš ho po sněmovních volbách v roce 2017 označil za „génia sociálních sítí“, chválil ho i za knihu O čem sním, když náhodou spím.
Podle Babiše není Prchal autorem kampaně
Prchal byl autorem většiny příspěvků Andreje Babiše na sociálních sítích. Před druhým kolem letošních prezidentských voleb byl ostře kritizován za Babišovy billboardy s textem „Nezavleču Česko do války. Jsem diplomat. Ne voják. Prezident Babiš.“ Kvůli těmto billboardům ho ze svých řad dokonce vyloučilo sdružení reklamních profesionálů Art Directors Club Czech Republic (ADC), kampaň považovalo za neetickou.
Babiš přímo neřekl, kdo byl autorem kampaně, na tiskové konferenci však prohlásil, že s ní Prchal nemá nic společného. „Já zásadně odmítám, že bysme dělali nějakou negativní kampaň. I ten Prchal není žádným autorem ničeho, není to pravda,“ uvedl Babiš na tiskové konferenci ve svém volebním štábu poté, co bylo jasné, že se novým českým prezidentem nestane.
V pondělním rozhovoru pro Mladou frontu DNES pak Babiš uvedl: „Je pravda, že náš marketér kampaň úplně nezvládl. Úplně se nepovedl ten billboard, na kterém neměl být voják, ale generál, a měl mluvit o míru. A ne o válce. Měli jsme se také víc držet hesla, že pomáhám lidem.“ Konkrétní jméno marketéra ale neuvedl.