Musk ohlásil smrt modrého ptáčka. Logo Twitteru má být černé X
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Sociální síť Twitter bude možná měnit svoji vizuální identitu. Tradiční modré logo s ptáčkem má být nahrazeno velkým černým „X“. Záměr v neděli zveřejnil na svém twitterovém účtu vlastník sítě Elon Musk.
„Brzy se rozloučíme se značkou Twitter a postupně i se všemi ostatními ptáky,“ žertoval Musk v jednom z příspěvků. „Pokud někdo do dnešního večera zveřejní dostatečně dobré X logo, zítra ho zveřejníme celosvětově,“ vyzval uživatele sítě.
https://t.co/l6GwY7ZJSv pic.twitter.com/yGumsMZ9NY
— Sawyer Merritt (@SawyerMerritt) July 23, 2023
Není zřejmé, nakolik Musk myslí svůj návrh vážně. Tomu, že populární sociální síť čekají nejen estetické změny, ale nasvědčuje skutečnost, že letos v dubnu nechal Musk společnost Twitter sloučit s nově vytvořenou firmou X Corp. Proč si Musk vybral zrovna písmeno X, není zcela jasné. X.com byl název jeho internetové banky, kterou založil v roce 1999 a která se později transformovala v celosvětově úspěšný platební systém PayPal. Podle Muska samotného se mu písmeno prostě líbí.
Not sure what subtle clues gave it way, but I like the letter X pic.twitter.com/nwB2tEfLr8
— Elon Musk (@elonmusk) July 23, 2023
Americký podnikatel jihoafrického původu Elon Musk, nejbohatší muž planety a majitel automobilky Tesla a výrobce vesmírných raket SpaceX, koupil Twitter za 44 miliard dolarů loni v říjnu. Jaké dlouhodobé záměry má se sociální sítí, která je podle jeho vlastních slov prodělečná, zůstává otázkou.
Ještě před koupí sítě sám Musk veřejně prohlašoval, že Twitter se stane jádrem takzvané aplikace X. „X app“ podle něj bude „aplikací všeho“ a neměla by tedy sloužit jen ke zveřejňování krátkých zpráv, k čemuž je Twitter primárně určen v současnosti, ale i k přímé komunikaci mezi uživateli, nákupům a platbám přes internet, sdíleným jízdám a dalším aktivitám.