Nejhodnotnější značkou světa je Apple. Návrat mezi elitu hlásí Coca-Cola
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Nejhodnotnější značkou světa je Apple, za ním následují Google a Microsoft, který předstihl loni třetí Amazon. Z netechnologických značek si prvenství připsal McDonald's, do první desítky se vrátila Coca-Cola. Vyplývá to z žebříčku 100 nejhodnotnějších značek světa BrandZ, který sestavuje výzkumná společnost Kantar.
Indexu stále dominují značky ze Spojených států. Do první desítky se dostala již jen čínská mediální společnost Tencent a francouzský prodejce luxusního zboží Louis Vuitton.
Celková hodnota 100 značek dosahuje 6,9 bilionu USD, což oproti roku 2022 představuje 20procentní pokles. Pouze 16 značek první stovky vykázalo růst své hodnoty.
V žebříčku TOP 100 jsou opět nejvíce zastoupeny technologické značky. Kategorie luxusního zboží, rychlého občerstvení a potravin a nápojů se však ukazují být nejodolnější vůči tržním výkyvům.
Deset nejhodnotnějších značek světa
Pořadí |
Značka |
Hodnota v roce 2023 (v mld. USD) |
Meziroční změna hodnoty (v mld. USD) |
1. |
Apple |
880,455 |
-67 |
2. |
|
577,683 |
-242 |
3. |
Microsoft |
501,856 |
-110 |
4. |
Amazon |
468,737 |
-237 |
5. |
McDonald's |
191,109 |
-5 |
6. |
Visa |
169,092 |
-22 |
7. |
Tencent |
141,020 |
-73 |
8. |
Louis Vuitton |
124,822 |
+1 |
9. |
MasterCard |
110,631 |
-6 |
10. |
Coca-Cola |
106,109 |
+8 |
Diskuze
Komentáře jsou přístupné pouze pro předplatitele. Budou publikovány pod Vaší emailovou adresou, případně pod Vaším jménem, které lze vyplnit místo emailu. Záleží nám na kultivovanosti diskuze, proto nechceme anonymní příspěvky.