ŽALOBA X

Agentura AFP žaluje sociální síť X kvůli platbám. Je to bizarní, odpověděl Musk

ŽALOBA X
Agentura AFP žaluje sociální síť X kvůli platbám. Je to bizarní, odpověděl Musk

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Francouzská tisková agentura AFP zažalovala společnost X Elona Muska. Provozovatele sociální sítě, která byla dříve známá pod jménem Twitter, obvinila, že s ní neprojednal platby za šíření obsahu. Informovala o tom agentura Reuters. Společnost X na její žádost o komentář nereagovala.

Francie v roce 2019 zavedla práva související s právem autorským (neighbouring rights), která zavazují velké internetové platformy zahájit s vydavateli jednání o odměně za zpravodajství.

„Agentura Agence France-Presse je znepokojena tím, že Twitter (nedávno přejmenovaný na X) jednoznačně odmítl zahájit diskusi ohledně uplatnění práv souvisejících s právem autorským pro oblast zpravodajství,“ uvedla tisková agentura v prohlášení.

„Je to bizarní. Chtějí, abychom jim platili za návštěvnost jejich stránek, kde mají příjmy z reklamy a my ne!“, kritizoval krok AFP Musk na sociální síti X.

V roce 2021 uložil francouzský antimonopolní úřad společnosti Google ze skupiny Alphabet pokutu 500 milionů eur (12 miliard Kč) za to, že nedodržela pokyny, jak ve Francii jednat s vydavateli.

Google se poté zavázal spor vyřešit a oznámil dohody s agenturou AFP a několika dalšími předními francouzskými zpravodajskými organizacemi. Obdobně podepsala dohody s některými francouzskými vydavateli platforma Facebook společnosti Meta Platforms.

Musk koupil Twitter loni za 44 miliard dolarů (nyní zhruba 965 miliard Kč). Platformu výrazně proměnil. Ihned po jejím převzetí začal masivně propouštět, podle serveru CNBC počet zaměstnanců od jeho nástupu klesl až o 82 procent. To Musk odmítá. Kritici jeho přístupu poukazují například na rozvolněné moderování obsahu a část jich tvrdí, že síť je nespolehlivá. Z těchto a dalších důvodů se Twitter potýká s masivním odlivem inzerentů. Před necelými dvěma týdny firma oznámila takzvaný rebranding, tedy změnu identity značky na X.

,