Problémy s kufry přetrvávají. Za majiteli jich zatím míří půlka
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete .
Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat
zde.
Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.
Téměř polovina zpožděných zavazadel z devíti odletů s problémovým odbavením je nyní na cestě z pražského letiště za svými majiteli v cílových destinacích. Zbytek zavazadel letiště pošle ve středu, řekla mluvčí Letiště Praha Klára Divíšková. Podle ní s nakládkou zavazadel letiště problémy aktuálně neeviduje, naopak problémy s výdejem zavazadel nadále přetrvávají.
„Komplikace se podařilo stabilizovat díky posílení personálních kapacit při nakládce a vykládce zavazadel z řad administrativních pracovníků Letiště Praha. V dalších týdnech dojde k navýšení kapacit díky spolupráci s personálními agenturami,“ uvedla Divíšková. Letiště Praha v pondělí odpoledne zřídilo telefonickou linku 220 111 444 pro cestující, kterým do cílové destinace nedorazilo zavazadlo. Linka bude fungovat do odvolání.
Letiště Václava Havla Praha od neděle 30. června do úterý 2. července evidovalo problémové odbavení u 9 odletů. Téměř 50 procent těchto zavazadel již míří za svými majiteli a v průběhu dnešního dne bude odeslán zbytek zavazadel. Během včerejšího dne odletěly již všechny linky s… pic.twitter.com/VWdYpLb3Rj
— Prague Airport (@PragueAirport) July 3, 2024
Problémy s výdejem zavazadel v Praze přetrvávají, uvedla Divíšková. „Letiště Praha proto doporučuje všem cestujícím, kteří se budou potýkat s delším čekáním při vyzvednutí svého zavazadla v Praze, aby vyplnili reklamační formulář na přepážce handlingové společnosti,“ řekla mluvčí. Handlingová společnost se stará o zavazadla.
Zavazadlo cestujícím po vyplnění reklamačního formuláře handlingová společnost doručí za jeden až tři pracovní dny zdarma na uvedenou adresu. „Letiště Praha i nadále řeší a nastavuje několik dlouhodobých opatření, které povedou ke kontinuální stabilizaci dané situace,“ dodala Divíšková. Letiště podle ní také posílilo počet informačních pracovníků, kteří jsou cestujícím k dispozici při příletech.
Podle mluvčí jsou důvodem situace přetíženost vzdušného prostoru, velká zpoždění a kumulace provozu do silných špiček. V kombinaci s nedostatečným počtem zaměstnanců tak podle Divíškové není možné odbavit zavazadla bez dopadu na kvalitu. „K nápravě musí dojít také v rámci systémového řešení v evropském vzdušném prostoru, což zatím bohužel neočekáváme,“ dodala.
Letiště cestujícím doporučuje, aby měli u sebe na palubě letadla nejnutnější léky a hygienické potřeby.