PIVO V KAMPANI

Havlíček propagoval pivo „Fialová drahota“. Jsme hlupáci, distancuje se pivovar

PIVO V KAMPANI
Havlíček propagoval pivo „Fialová drahota“. Jsme hlupáci, distancuje se pivovar

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Přihlásit se můžete zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Obsah dostupný jen pro předplatitele.
Předplatné můžete objednat zde.

Pokud nemáte předplatné, nebo vám vypršelo, objednat si ho můžete zde.

Echo Prime

Pražský Andělský pivovar připravil švestkový pivní speciál, který údajně kvůli drahým surovinám pojmenoval „Fialová drahota“ v narážce na politické heslo opozice užívané proti vládě Petra Fialy (ODS). Pivní speciál k propagaci využil i stínový premiér a poslanec Karel Havlíček (ANO), který video, kde pivo pije, sdílel na svých sociálních sítích. Pivovar se od Havlíčka distancoval a za název speciálu se omluvil.

Andělský pivovar uvedl, že narazil nový švestkový speciál. „Pivo vyrobené z drahých špičkových surovin. Smáli jsme se, že je to taková fialová drahota, přišlo nám vtipné to tak pojmenovat,“ uvedli provozovatelé pivovaru na sociální síti X. Název speciálu zaznamenal i opoziční poslanec Havlíček, který do pivovaru vyrazil a s pivem si natočil propagační video. „No, je to takový, hořko-kyselý. Není to špatný, na to, že je to Fialová drahota,“ říká Havlíček na videu na sociálních sítích.

Pivovar, který provozuje i restauraci v centru Prahy, se ale od Havlíčkova „self promo“ videa razantně distancoval. „Večer se v plné restauraci objevil poslanec ANO Havlíček. To bylo vše, co jsme v zápalu večerního shonu v restauraci zaregistrovali. Nezeptal se nás, jestli si může u nás natáčet videa, a s žádným takovým natáčením bychom ani nesouhlasili. Popisky všech našich piv rotují na našich TV zcela automaticky,“ uvádí provozovatelé na X s tím, že sdílené video na sociálních sítích je šokovalo.

„Jsme hlupáci – protože jsme upřímní, bereme odpovědnost na sebe. Byla chyba takto pivo pojmenovat a nechat zneužít k propagaci politické strany (už se jmenuje jinak). Nyní se můžeme za tuto nešťastnou situaci omluvit (omlouváme se) a poučit (tak hloupě už pivo nikdy nepojmenujeme). Nejsme dokonalí, udělali jsme hloupost a trošku naivně doufáme, že budete mít pochopení, že chybu může udělat každý,“ uvedl pivovar s tím, že se svým zákazníkům ozval i soukromě s omluvou.

Havlíček nicméně reagoval na to, že se pivovar distancoval, s tím, že využití názvu „Fialová drahota“ rozhodně nebylo náhodné a využilo opoziční politický slogan, který naznačuje, že rostoucí ceny v Česku jsou chybou Fialovy vlády. Slogan je zase odvozen z volebního hesla koalice Spolu pro volby v roce 2021, které hovořilo o „Babišově drahotě“.

„Pojmenovat v centru Prahy pivo Fialová drahota a propagovat to videem s fialovým Mimoněm je celkem odvážný (a vtipný) počin. Provozovatelům přeju, ať se jim daří, ať mají stále nadhled a hlavně, ať se nenechají nikým vycukat. Tím spíše, když mají pravdu…“ uvedl Havlíček na sociální síti X v reakci na slova provozovatelů Andělského pivovaru.

 

jkr